Hieronder zie je waar je docent op let bij het beoordelen van het werk.
Onvoldoende: 4-5
Jouw werkstuk ziet er onverzorgd uit.
Het ziet er naar uit dat je alles hebt gekopieerd.
Je hebt geen eigen woorden gebruikt. Je hebt je niet aan de opdracht gehouden.
Voldoende: 6
Jouw werkstuk ziet er redelijk verzorgd uit. Je hebt vaak niet je eigen woorden gebruikt.
Je hebt je wel aan de opdracht gehouden, maar het had uitgebreider gekund.
Goed: 7-8
Jouw werkstuk ziet er verzorgd uit. Je hebt grotendeels eigen woorden gebruikt.
Je hebt je goed aan de opdracht gehouden.
Uitstekend: 9
Jouw werkstuk ziet er perfect verzorgd uit. Je hebt het helemaal in eigen woorden geschreven.
Je hebt je goed aan de opdracht gehouden en hebt iets toegevoegd.
Onvoldoende: 4-5
Je hebt je helemaal niet aan de vragen gehouden.
De informatie die jij geeft is niet relevant.
Je hebt niet zelf iets ingebracht.
Het lijkt alsof jouw werk rechtstreeks uit een boek of van internet komt.
Voldoende: 6
Je hebt je gedeeltelijk aan de vragen gehouden.
De informatie die jij geeft is soms niet relevant, maar over het algemeen bruikbaar.
Je hebt hier en daar zelf iets ingebracht.
Je hebt geprobeerd om de informatie met eigen woorden weer te geven.
Goed: 7-8
Je hebt je aan de vragen gehouden.
De informatie die jij geeft is overzichtelijk
Je hebt eigen inbreng gehad. +
Je hebt de informatie met eigen woorden weergegeven.
Uitstekend: 9
Je hebt je aan de vragen gehouden en zelf een vraag toegevoegd.
De informatie die jij geeft is overzichtelijk en uitgediept.
Het is helemaal jouw eigen ding geworden.
Je hebt de informatie zeer begrijpelijk gemaakt.
Onvoldoende: 4-5
Je zinnen zijn niet te volgen.
Je hebt zeer veel spellingsfouten.
Voldoende: 6
Je zinnen zijn soms best lastig geformuleerd.
Hier en daar heb je spellingsfoutjes.
Goed: 7-8
Je zinnen zijn goed geformuleerd.
Bijna geen spellingsfouten.
Uitstekend: 9
Je zinnen lopen vlot, het is zeer goed leesbaar.
Geen spellingsfouten.
Onvoldoende: 4-5
Je hebt geen titelpagina
Je hebt geen plaatjes of niet-relevante plaatjes gebruikt.
Het is niet geordend (geen inhoudsopgave gemaakt en gebruikt)
Voldoende: 6
Je hebt je hebt een onaantrekkelijke titelpagina (alleen tekst).
Je hebt een enkel relevant plaatje gebruikt.
Je hebt het redelijk geordend (wel een inhoudsopgave, maar je had alinea's moeten toevoegen).
Goed: 7-8
Je hebt een goede titelpagina (tekst en plaatje).
Je hebt goede plaatjes gebruikt.
Je hebt het goed geordend.
Uitstekend: 9
Je hebt een oogverblindende titelpagina
Je hebt bewust plaatjes bij de tekst gedaan.
Je hebt het zeer goed geordend, het ziet er evenwichtig uit.
Onvoldoende: 4-5
Het ziet er onverzorgd uit.
Je hebt je niet aan de opdracht gehouden.
Je film is veel te kort of veel te lang.
Voldoende: 6
Het ziet er redelijk verzorgd uit.
Je hebt je niet helemaal aan de opdracht gehouden.
Je film is wat kort of wat lang.
Goed: 7-8
Het ziet er verzorgd uit.
Je hebt je aan de opdracht gehouden.
Je film had wat korter of wat langer gekund.
Uitstekend: 9
Het ziet er perfect verzorgd uit.
Je hebt je aan de opdracht gehouden en iets toegevoegd.
De lengte van jouw film was uitstekend.
Onvoldoende: 4-5
Jouw verhaal helemaal niet over schepping.
Er zit geen boodschap in jouw film.
Jouw verhaal is saai, langdradig.
Voldoende: 6
Jouw verhaal gaat deels over schepping.
De boodschap is er wel, maar komt niet over.
Aan jouw verhaal ontbreekt wat (spanning/creativiteit).
Goed: 7-8
Jouw verhaal gaat over schepping.
Er zit een boodschap in jouw film maar het springt er niet uit.
Jouw verhaal is de moeite waard.
Uitstekend: 9
Jouw verhaal zou zo tussen bestaande scheppingsverhalen passen.
De boodschap in jouw film is overduidelijk.
Jouw verhaal is een echte publiekstrekker.
Onvoldoende: 4-5
Jouw film springt van de hak op de tak.
Je hebt geen moeite genomen om een geschikte locatie, acteurs en voorwerpen te vinden.
Voldoende: 6
Hier en daar lopen scènes wat stroef in elkaar over.
Je hebt locatie, acteurs en voorwerpen gebruikt, maar een van de drie had beter gekund.
Goed: 7-8
Jouw film loopt goed. Het verloopt soepel.
Je hebt een goede locatie, acteurs en voorwerpen gebruikt.
Uitstekend: 9
Jouw film loopt perfect (je hebt gebruik gemaakt van leuke technieken).
Je hebt echt de moeite genomen om een goede locatie, acteurs en voorwerpen in te zetten.
Onvoldoende: 4-5
Uit je evaluatieformulier blijkt:
Je hebt je niet voorbereid.
Je hebt geen enthousiasme en interesse getoond. Dat deed afbreuk aan je werk.
Je hebt niet geluisterd naar het commentaar van je klasgenoten.
Voldoende: 6
Uit je evaluatieformulier blijkt:
Je had je beter kunnen voorbereiden
Je had meer enthousiasme en interesse kunnen tonen.
Je stond wat wat koel tegenover het commentaar van je klasgenoten, je had geen belangstelling.
Goed: 7-8
Uit je evaluatieformulier blijkt:
Je voorbereiding was goed.
Je enthousiasme en interesse kwam in je verslag naar voren.
Je hebt het commentaar van je klasgenoten wel overgenomen, maar niet verwerkt tot leerpunten.
Uitstekend: 9
Uit je evaluatieformulier blijkt:
Je voorbereiding was goed en nuttig (Uit je formulier blijkt dat je er baat bij hebt gehad).
Je enthousiasme en interesse was duidelijk zichtbaar in je opdrachten.
Je hebt het commentaar van je klasgenoten verwerkt in leerpunten.